خبر انتشار جلد دوم کتاب چریک‌های فدایی خلق

موسسه‌ی مطالعات و پژوهش‌های سیاسی: جلد دوم كتاب «چريك‌هاي فدايي خلق» كه رويدادها و تحولات اين سازمان پس از پيروزي انقلاب اسلامي را مورد توجه قرار داده است در 676 صفحه و در قطع وزيري به همت موسسه مطالعات و پژوهشهاي سياسي منتشر شد . اين كتاب اهتمام دارد كه بخشي از سرشت و سرنوشت چريك‌هاي فدايي را در معرض ديد و داوري قرار دهد. دستمايه اين پژوهش به طور عمده، نشريات، جزوات، اطلاعيه‌ها و اسناد درون‌گروهي شاخه‌هاي مختلف، «چريك‌هاي فدايي» كه بالغ بر هزاران برگ مي‌باشد، بوده است. در اين اثر تلاش شده است مواضع اصلي تمامي جرياناتي كه ذيل عنوان «چريك‌هاي فدايي خلق» فعال بوده‌اند به درستي تبيين گردد.
انشعاب‌هاي پي‌درپي درون تمامي جريانات فدايي كه به بهانه‌هاي ايدئولوژيك صورت مي‌گرفت بر ساختار كتاب سايه انداخته است. روند رويدادها گاه با يك انشعاب از هم گسسته مي‌شود. بنابراين تلاش شده است مواضع سياسي و عملكرد هر يك از اين جريانات به طور مستقل وارسي شود. به علت تداخل رويدادها و روندها مراجعه به صفحات پسين و پيشين براي بازشناسي هر يك از جريانات اجتناب‌ناپذير شده است. از اين بابت پوزش مي‌طلبيم.
ذكر اين نكته ضروري است كه به رغم پافشاري، بنا به ملاحظاتي، اسناد به تمامي در اختيارمان قرار نگرفت. هرگاه بتوان از آن اسناد استفاده كرد، بي‌ترديد اين پژوهش، جلد سومي نيز خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست: